Naredbe,strpljenje i slusanje voljene osobe
Jedan od znakova ljubavi jeste i pokoravanje naredbama voljene osobe i davanje prednosti njenim nad vlastitim zeljama,tako da se poistovjete zelje voljenje sa zeljama onoga koji voli.Ovo je istinsko i ispravno sjedinjenje,a ne tjelesno sjedinjenje,kao sto to tvrde oni koji se povode za krscanima.Sjedinjenje je moguce samo u zeljama i ciljevima.Ovo je sjedinjenje jedan od znakova koji ukazuje na postojanje ljubavi izmedju dvije osobe jer su se njihove zelje poistovjetile.Ljubav nije iskrena kod onoga cije su zelje suprotne zeljama onoga za koga tvrdi da ga voli.To je onaj sto zeli neku korist od svoje voljene osobe,a ne onaj ko zeli dobro voljenoj osobi.Ako i postoji takva zelja,opet je radi neke dalje koristi kojoj se nada.Zaljubljeni se dijele na 3 vrste:oni koji zele neku korist od voljene osobe,oni zele voljenu osobu i oni koji su svoje zelje poredili zeljama voljene osobe,oni zele voljenu osobu i oni koji su svoje zelje poredili zeljama voljene osobe,i to je najveci stepen ljubavi.Skromnost je ovoga najveci stepen skromnosti jer je odrekao vlastitih zelja koje se suprostavljaju zeljama voljene osobe.Razlika izmedju ovoga i onoga koji se odrekao ovog svijeta jeste kao razlika izmedju neba i Zemlje. Postoji 5 vrsta skromnosti:Skromnost u blagodatima ovog svijeta,skromnost u dusi,skromnost kada je u pitanju ugled i uzdizanje iznad ljudi,odricanje od svega drugog osim od voljene osobe i odricanje od svake zelje koj se suprostavlja zeljama voljene osobe.Taj se stepen postize potpunim slijedjenjem Allahovog Poslanika s.a.w.s. Uzviseni je rekao: "Reci:Ako Allaha volite,mene slijedite i vas ce Allah voljeti i grijehe vam oprostiti,a Allah prasta i samilostan je".(Alu Imran 31)Jedan od uzroka Allahove ljubavi i prema robu jeste slijedjenje Allahovog Poslanika s.a.w.s.Nije samo cilj da covjek voli Allaha,nego je vrhunac covjekovog uspjeha da i njega Allah dz.s zavoli.Pokoravanje voljenom jeste dokaz ljubav prema njemu. Jedan od dokaza iskrene ljubav jeste nestrpljenje kada je u pitanju ponovni susret s voljenom osobom.Onaj koji voli strpljiv e u pokornosti voljenoj osobi,strpljiv je kada se treba sustegnuti od onoga sto je on zabranio i propisao.Ovo je strpljenje koje posjeduje onaj koji voli.Medjutim,onaj koji nije u stanju da se strpi kada je u pitanju ponovni susret s voljenom osobom ne posjeduje istinsku ljubav i takav je obuzet necim drugim. Pazljivo i pomno slusanje voljene osobe dok prica takodjer je jedan od znakova postojanja ljubavi.Onaj koji voli sav ce se predati slusanju i srcem i culima.Ako se i desi da se prilikom slusanja voljene osobe i okrene prema nekoe drugom,to je samo zbog pristojnosti. Ako bi i slusao govor nekog drugog,to bi opet bilo ako bi tema bila njegova voljena osoba,posebno ako on bude taj koji ce pricati o voljenoj,kao stt je neko rekao: "Nema nista sladje i draze zaljubljenima od slusanja govora voljene osobe".Zbog toga je vjernicima najdraze slusati ucenje Kur'anu.U Buharijevom Sahihu biljezi se hadis koji prenosi Ibn Mesud r.a. koji je rekao:Allahov Poslanik s.a.w.s. rekao mi je:Uci mi malo Kur'an.Ibn Mesud r.a. rece:Zar da ja tebi ucim Kur'an a tebi se Kur'an objavljuje?Allahov Poslanik s.a.w.s rece mu:Volio bih da cujem nekoga drugog kako ga uci.Ibn Mesud poce uciti suru En-Nisa od pocetka,a kada stize do ajeta: "A sta ce tek biti kada dovedemo svjedoka iz svakog naroda a tebe dovedemo kao svjedoka protiv ovih".(En-Nisa 41)Allahov Poslanik s.a.w.s. rece mu:Dosta,dovoljno si proucio.Ibn Mesud podize glavu i vidje da su se oci Allahovog Poslanika s.a.w.s. ispunile suzama".(Buhari 4306 i Muslim 800)Ashabi su imali obicaj da kada se okupe,narede jednom izmedju sebe da im uci Kur'an a ostali bi slusali. Kada bi Omer bin el-Hattab r.a. sreo Ebu Musaa el-Es'arija govorio bi mu: "Ebu Musa podsjeti nas na naseg Gospodara".Ebu Musa bi zatim poceo uciti Kur'an a Omer r.a. bi cesto zaplako.Jednom prilikom je Allahov Poslanik s.a.w.s. rekao Ebu Musau el-Es'ariju: "Da si me vidio sinoc kako te pazljivo slusam dok si ucio Kur'an.Tvoj je glas lijep poput glasova koje je imala porodica Davuda a.s.".(Muslim 793)Allah dz.s. Koji je objavio Kur'an jeste Taj koji pomno i pazljivo slusa ucaca Kur'ana lijepog i melodicnog glasa iz ljubavi prema Svom govoru,kao sto je rekao Allahov Poslanik s.a.w.s.: "Allah dz.s. pazljivije slusa ucaca Kur'ana koji ima lijep glas,nego sto neko slusa svoju pjevacicu kako mu pjeva".(Buhari,Ibn Madze,Ahmed,Taberani,Bejheki) Allahov Poslanik s.a.w.s. rekao je: "Uljepsajte Kur'an vasim lijepim glasovim"a.(Ahmed,Nesai,Ebu Davud,Ibn Madze,Hakim)Onaj ko kaze da se u hadisu zeli reci: "Uljepsajte vase glasove ucenjem Kur'ana grijesi.I ova je tvrdnja svakako tacna,medjutim u hadisu se nedvosmisleno naredjuje da uljepsamo ucenje Kur'ana tako da uljepsamo glasove.Takodjer se vjerodostojno prenosi da je Allahov Poslanik s.a.w.s. rekao: "Nije od nas onaj ko ne uci Kur'an uljepsanim glasom".(Buhari 7089,Ebu Davud 1469,Darimi 2/471,Hakim 1/569)
Нема коментара:
Постави коментар