октобар 07, 2010

Temelji Akide


 Sejh-ul-Islam Ibn Tejmijje, rahimehullah

* Sve sto je u skladu sa Allahovom Knjigom i autenticnim Sunnetom je prihvaceno od strane njih (Ehl-us-Sunneta we-l-dzema`ata) i sve ono sto je suprotno tome oni tretiraju kao zabludu. Prva stvar po kojoj se Ehl-us-Sunnet we-l-dzema`at razlikuju od svih ostalih je menhedz (metodologija) kojom sticu znanje (o vjeri), i izvor Istine iz kojeg uzimaju svoje vjerovanje, razumijevanje, ibadete, odnose (izmedju ljudi), svoj ahlak i svoje obicaje. Njihov izvor znanja u svim ograncima nauke je Allahova Knjiga i Sunnet Poslanika, sallallahu `alejhi we sellem. Oni ne uzimaju nicije druge rijeci prije Allahovih Rijeci, i niciju drugu uputu prije Poslanikove, sallallahu `alejhi we sellem, upute.



* Niko nije sacuvan gresaka (u vjeri), osim Poslanika, sallallahu `alejhi we sellem. Ehl-us-Sunnet we-l-dzema`at ne smatraju nikoga da je sacuvan od grijesenja u vjerskim pitanjima, osim Poslanika, sallallahu `alejhi we sellem. Ucenjaci nisu cisti od gresaka, zato se njihove rijeci mogu prihvatati a i odbiti, za razliku od rijeci Poslanika, sallallahu `alejhi we sellem, koje se uvijek prihvataju. Zbog toga rijeci ucenjaka Ehl-us-Sunnet we-l-dzema`ata uglavnom prate ono ili su u skladu sa sunnetom Allahova Poslanika, sallallahu `alejhi we sellem, i niti im predhode, a niti za njima zaostaju.



* Idzma` (konsenzus) Selef-us-Saliha (Dobrih predhodnika) se uzima kao serijatski dokaz, kojeg se oni koji ih slijede, pridrzavaju. Ehl-us-Sunnet we-l-dzema`at smatraju da su najuceniji u stvarima koje se ticu vjere, nakon Poslanika, sallallahu `alejhi we sellem, njegovi Ashabi, radijallahu `anhu, i Selef-us-Salih. Sve ono na cemu su se oni slozili po pitanju bilo koje stvari koja je od vjere je cisto od toga da sadrzi greske i nije (dozvoljeno) nikome da to napusti. Njihov Idzma` je serijatski dokaz (hudzdze) kojeg su obavezni da se pridrzavaju svi oni koji zele da ih slijede. Svi oni koji su prihvatili njihov Idzma` su, dakle, oni koji pripadaju njihovoj skupini (dzema`atu).



* Oni ne prihvataju niti potvrdjuju iciji idztihad, dok ga ne provuku kroz tri izvora: Kur`an, vjerodostojni sunnet i Idzma` Selefa. Ehl-us-Sunnet se pridrzavaju onoga s cim je dosao Poslanik, sallallahu `alejhi we sellem, i pridrzavaju se dzem`ata Poslanika, sallallahu `alejhi we sellem, kao sto su to bili ashabi, i svi oni koji slijede njihov put i prihvataju njihov menhedz. Oni ne prihvataju niciji idztihad ili govor, bez obzira od koga on dolazi osim nakon sto se osvrnu na Kur`an, vjerodostojni sunnet i idzma` Selefa.



* Oni se ne suprotstavljaju Kur`anu i Sunnetu svojim aql-om (razumom), ili misljenjima i analogijom. Dakle, Ehl-us-Sunnet we-l-dzema`at se ne oslanjaju , ne slijede i ne prihvataju osim znanje i praksu Selef -us- Saliha, i ko god od njih uzima (znanje i praksu) pripada njihovom dzema`atu, putuje njihovim putem, i prihvata se njihovih osnova/temelja. Ovo je zato sto su Ashabi, radijallahu `anhum, naucili tefsiir Kur`ana i hadisa od Poslanika, sallallahu `alejhi we sellem, a onda tom znanju poducili Tabiine, ali pri tom nisu stavili ispred Allaha i Njegovog Resula, sallallahu `alejhi we sellem, svoja misljenja, ukuse, razum, iznenadnu prosvijetljenost ( kao sto to sufije uinile) ili bilo koju drugu stvar.



* Dzema`at je sredstvo za Oslobodjenje na ovom, a i onom svijetu. Ehl-us-Sunnet we-l-dzem`at se, dakle, cvrsto drze dzema`ata Poslanika, sallallahu `alejhi we sellem, ostavljajuci podjele i razlike, cvrsto se drzeci za knjigu u potpunosti, Sunnet i `Idzma`, a pri tom je daleko od sumnjivih i nejasnih stvari koje neki pripisuju Allahovoj knjizi i Sunnetu, a koje dovode do podjela i rusenja jedinstva. I (zbog toga je) dzema`at u (njihovom shvatanju) sredstvo Oslobodjenja na ovom i onom svijetu.



* Oni ne cine obaveznim poznavanje odredjene vrste znanja onome ko nije za to sposoban, i to znanje dolikuje samo onome ko je za to prikladan. Ehl-us-Sunnet vjeruju u potpunosti u ono s cim je dosao Poslanik, sallallahu`alejhi we sellem, i pri tom prave razliku izmedju onih koji su sposobni i onih koji to nisu, kad se tice detaljnog poznavanja onoga s cim je Poslanik, sallallahu `alejhi we sellem, dosao. I ovo je osnovno pravilo: mnoga su iskusenja pogodila (Ummet) zahvaljujuci nerazumijevanju ovih stvari.

Neka je salavat i selam na Poslanika sallAllahu 'alejhi we sellem , njegove ashabe, i sve one koji ih slijede sve do Sudnjeg dana. Amiiin!

Нема коментара:

Постави коментар